Jaro 2024 plné úspěchů


Jarní veletržní sezónu na výstavišti PVA EXPO PRAHA jsme zahájili patnáctého února veletrhy FOR PASIV a FOR WOOD a končili jsme unikátním souběhem veletrhů bydlení, interiérového designu a zahradní architektury FOR INTERIOR, FOR GARDEN a DESIGN SHAKER v půli dubna. Našim návštěvníkům z řad odborné i široké veřejnosti jsme představili expozice celkem jednoho tisíce devíti set sedmi vystavovatelů z Česka, Evropy i zámořských kontinentů. Realizovali jsme 14 veletrhů a ve spolupráci s partnery jsme nabídli stovky doprovodných akcí. Veletrhy pořádané společností ABF, a.s. v Letňanech navštívilo celkem stodevadesát tisíc šest set čtyřicet jedna lidí.

Na podzim startujeme už pátého září, a to kontraktačním veletrhem dekorací, bytových doplňků a dárkového zboží FOR DECOR and HOME.



Nová posila z budoucnosti


Úspěch v marketingu je podmíněný neustálým sledováním a také zkoušením trendů a novinek v oblasti komunikace. Proto jsme rozšířili náš veletržní tým o jednoho člena, kterým je digitální dvojče generálního ředitele ABF, a.s. Martina Františka Přívětivého vytvořené pomocí AI. 

V čem je takzvaný avatar v marketingu přínosem? Dokáže hovořit téměř všemi světovými jazyky a pohodlně tak komunikovat i s našimi obchodními partnery ze všech koutů světa. Umí zaskočit za svou „originální předlohu“ a okomentovat kdykoliv jakékoliv téma, když je pan ředitel zrovna časově vytížen nebo nepřítomen. Veškeré důležité informace tak budou dostupné okamžitě a na většině našich online kanálů. 

Jeho první zakázkou byla pozvánka na dubnový veletržní souběh FOR PETS, FOR BEAUTY a FOR KIDS. Stejně jako každý nový člen týmu také náš avatar se musí učit a sžívat se s veletržním světem. Věříme, že bude pomocníkem v naší snaze přinést partnerům i návštěvníkům ještě komfortnější a rychlejší informace, které o našich akcích potřebují.

Držte mu palce!



Kalendář akcí pro rok 2024


Zapište si termíny našich akcí, kterých se chcete letos zúčastnit! Rozhodně je z čeho vybírat. Děkujeme vám za přízeň v minulém roce. Díky vám jsme největším a nejúspěšnějším moderním veletržním areálem v České republice. Kalendář akcí 2024 si můžete také stáhnout jako pdf soubor ZDE.

 



KONGRES FOR GASTRO & HOTEL 2023


PROGRAM


 

Hlavní téma: NOVÝ ÚDĚL: UDRŽITELNOST

Tématem letošního ročníku bude NOVÝ ÚDĚL – UDRŽITELNOST, který ukáže, jak se tento novodobý fenomén usazuje v oblasti pohostinství. HoReCa sektor čelil v nedávné době mnoha výzvám, ať už to byl covid, válečné konflikty nebo energetická krize. Nyní stojí před dalším údělem - nutností žít v souladu s green dealem a novými environmentálními předpisy. Je to lepší cesta pro zákazníky, nebo jen další břemeno pro podnikatele? Dá se vůbec prosperovat v éře ne/udržitelnosti?

 

PROGRAM KONGRESU

09.30   Zahájení kongresu a veletrhu FOR GASTRO & HOTEL 

   moderátor: Vlasta Korec
   úvodní slovo: Miloš Škorpil, český ultramaratonec, propagátor zdraveného životního stylu a zakladatel běžecké školy

09.45   Limity zeleného provozu – kdy ještě dávají smysl?
            
Václav Stárek, Asociace hotelů a restaurací ČR


10.05   Udržitelnost skrze rostlinné alternativy 
            Tomáš Kofroň, Green Heads


10.25   ESG a úspora vody v gastronomii a hotelnictví
            Zdeněk Vokurka, Ondřej Král, Ing. arch. Václav Šlapák, EcoStep

 

10.45   Vítězové a poražení v gastronomii za uplynulý rok
           
Vladimír Sirotek, Dotykačka ČR

 

11.05   Přestávka na kávu

 

11.25   Komunitní energetika – jak se může dotknout provozovatelů hotelů a restauraci? Jak získat
            dotace?
 
            Martin Kloz, Ministerstvo životního prostředí

 

11.45    Přírodní minerální vody v enviromentálních souvislostech
             Klára Hálová, Mattoni
 

12.05   Zero Waste na talíři
            Marcela Šimková, Data Servis


12.25   Zažij, poznej a ochutnej Vietnam
            Tung Nguyen, Master Vietnam a Lucie Pštrosová, Sapa Trip

 

13.00  Občerstvení

 

ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA 2023

 

 

 

 



Poděkování za sedmý ročník kongresu


Rádi bychom vám upřímně poděkovali za vaši účast na letošním KONGRESU FOR GASTRO&HOTEL, který se konal dne 1. listopadu 2023 v Kongresovém sále PVA EXPO PRAHA. Hlavním tématem tohoto kongresu bylo "NOVÝ ÚDĚL – UDRŽITELNOST".

KONGRES FOR GASTRO&HOTEL patří mezi největší odborné události v oblasti pohostinství v České republice. Můžete si znovu připomenout atmosféru a prohlédnout fotografie z kongresu na našem webovém portálu. Pokud vás zaujaly prezentace řečníků a máte zájem si je stáhnout, prosím, neváhejte nás kontaktovat.

S velkým očekáváním se těšíme na vaši účast na již osmém ročníku KONGRESU FOR GASTRO&HOTEL, který se bude konat ve středu 9. října 2024!



Limity zeleného provozu - kdy ještě dávají smysl?


Na limity zeleného provozu a na to, kdy ještě dávají smysl se ve své přednášce zaměří Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR. Přijďte 1.11.2023 diskutovat o výzvách a příležitostech udržitelného provozu, zjistěte, jak propojit udržitelnost s komfortem pro vaše hosty a s kvalitou služeb. 

Více informací o programu kongresu na: https://kongresforgastro.cz/aktuality/menu/Program



Přírodní minerální vody v enviromentálních souvislostech?


Přírodní minerální vody v enviromentálních souvislostech? Co jsou přírodní minerální vody dle definice a jaké to má implikace. Proč je pro přírodní minerální vody klíčová ochrana zdrojů a s tím související ochrana biodiversity. S tím velmi úzce souvisí i aktivity v oblastech circularity a klimatické změny. Všechny tři oblasti dohromady vytvářejí tzv. koncept Nature positive.

 



Jsou restaurace a jídelny v ČR připravené na omezení odpadů?


Jsou restaurace a jídelny v ČR připravené na omezení odpadů? A jak tuto výzvu vnímají hosté? Z průzkumu společnosti Data Servis – informace s. r. o. vyplývá, že hosté v restauracích vnímají omezování odpadů a šetření potravin v rámci svých návštěv pozitivně. Jaké jsou možná řešení pro snížení bioodpadu v oblasti HoReCa? To vše a mnohem více nám ve své přednášce sdělí Ing. Marcela Šimková, MBA, Executive Director společnosti Data Servis – informace s. r. o.



Zajímají vás cesty volného obchodu mezi EU a Vietnamem?


Vietnam je země, kterou nelze objevit jinak než všemi smysly. Očaruje vás řízených chaosem hned po příletu, dostane vás do kolen po první lžíci čerstvě uvařené polévky Phở a zamilujete se na první pohled během poznávání země a místní kultury. Vietnam vám představí Tung Nguyen, milovník čaje a spojka mezi kulturami, a Lucie Pštrosová alias Lucy in Vietnam, pro kterou je tato země druhým domovem. 

 



Vítězové a poražení v gastronomii za uplynulý rok


Vítězové a poražení v gastronomii za uplynulý rok

Sledujte ohlédnutí za vývojem gastronomie v posledních měsících s Vladimírem Sirotkem, ředitelem rozvoje produktu a služeb Dotykačka ČR. Zjistěte, jak se měnily tržby, zdražovalo a jaké rozdíly byly v regionech. Co buduje trendy a jaké příležitosti má gastronomie před sebou? Přijďte se inspirovat přednáškou založenou na tvrdých datech ve srozumitelné formě.

 

!!ZAREGISTRUJTE SE JIŽ DNES - KAPACITA JE OMEZENÁ!!

 

 

 



ESG a úspora vody v gastronomii a hotelnictví


ESG a úspora vody v gastronomii a hotelnictví

Zdeněk Vokurka, Ondřej Král a Ing.arch. Václav Šlapák ze společnosti EcoStep se zaměřují na úspory vody, peněz a ekologii. Společnost zaujala odbornou veřejnost vývojem unikátního bezvodého pisoáru, který pomáhá gastronomickým podnikům šetřit finance i lidskou sílu. Přijďte se inspirovat jejich přednáškou na odborném KONGRESU FOR GASTRO&HOTEL 1.11.2023.

!!ZAREGISTRUJTE SE JIŽ DNES - KAPACITA JE OMEZENÁ!!

 

 

 



Jak můžete pozitivně ovlivnit naši planetu skrze výběr svého jídla?


Jak můžete pozitivně ovlivnit naši planetu skrze výběr svého jídla?

Co jsou trendy světa rostlinných alternativ a udržitelného stravování? Na tyto otázky vám odpoví Tomáš Kofroň, obchodní ředitel distribuční společnosti Green Heads. Představí vám novinky a data ze světa bez živočišné výroby.

 



Jak se může komunitní energetika dotknout provozovatelů hotelů a restauraci?


Jak se může komunitní energetika dotknout provozovatelů hotelů a restauraci?

Kde získat dotace a jakou nám to dává příležitost? To vše a mnohem více nám ve své přednášce objasní ředitelka odboru financování dekarbonizace ekonomiky Ministerstva životního prostředí Maggie Škrabaha Dokupilová.

 

 



Šťastný ŽIVOTABĚH


Sport a strava jdou ruku v ruce. Důkazem toho je úspěšný český ultramaratonec, propagátor zdravého životního stylu a zakladatel běžecké školy Miloš Škorpil, který se ujme zahájení kongresu.

 

 

 



Enzo Bencini Barista Cup 2023 - Soutěž středních hotelových škol




Carvingová soutěž CZECH CARVING CUP se vrací po čtyřleté pauze




Zemědělští výrobci už s cenami šlapou na brzdu.


Ale spotřebitelům potraviny dál zdražují.

Český statistický úřad (ČSÚ) informoval o pokračujícím poklesu cen zemědělských výrobků. Nejvíce je patrný u pšenice. Oproti loňskému roku ji zemědělci prodávají i za poloviční cenu, kdy se ceny blížily až k 9 000 korunám za tunu. I cena mléka klesá, nyní dostávají chovatelé 10,35 korun za jeden litr, na zveřejněné údaje ČSÚ projevil odezvu mluvčí Zemědělského svazu ČR Vladimír Pícha.

Loni koncem roku i letos v lednu byla podle něho cena přes 13 korun za litr. Pícha také upozornil na to, že spotřebitelské ceny jsou meziročně vyšší. V červenci byla u potravin meziroční míra inflace 9,5 procenta, v červnu to bylo 12 procent.

Rostou ceny ovoce i zeleniny.

Vladimír Pícha paralelně poukázal na to, že rostou ceny komodit, u kterých je ČR závislá na dovozu, jako jsou ovoce, brambory, zelenina i vepřové maso. „U rostlinných i živočišných komodit se i přes nárůst cen některých z nich dostáváme pod únosnou mez ziskovosti a hrozí, že se pro české zemědělce vedle mléka a masa stanou ztrátovými i komodity jako obiloviny a řepka. Paradoxem je, že rozhodující cena tuzemských zemědělských komodit v měsíčním srovnání neustále klesají, ale v obchodech stále cena roste,“ dodal.

Ceny v zemědělství meziročně podle ČSÚ klesly o 14,3 procenta, v červnu byly nižší o 13,8 procenta.

Ceny výrobců by měly reflektovat budoucí vývoj spotřebitelských cen. Výrazněji klesly ceny v rostlinné výrobě, meziročně o 24,5 procenta, v živočišné výrobě byly vyšší o 1,8 procenta vyšší.

Více na: www.czso.cz

Zdroj: www.newstream.cz



Národní soutěž vín uděluje Šampiony.


Na Slovácku je Šampionem červené víno z vinařství Karel Novotný.

První hodnocení Národní soutěže vín 2023 na Moravě patřilo již jako tradice vínům ze Slovácké vinařské podoblasti. Absolutním šampionem se zvláštní chválou se stalo víno červené, a to Pinot noir 2021, které nese název moravského zemského vína a pochází z vinařství Karel Novotný.

Národní soutěž vín, která je největší a nejprestižnější vinařskou soutěží v České republice, je pořádána ve spolupráci mezi Svaz vinařů České republiky a Národním vinařským centrem. Tato událost by nemohla proběhnout bez finanční podpory Vinařského fondu, což svědčí o významu této soutěže pro celý vinařský průmysl. Zároveň Sdružení slováckých vinařů, sehrává klíčovou roli v zajištění plynulého průběhu soutěže. "Vítězný Pinot noir je z ročníku 2021, vyrostl v milotické trati Kopce z regulované sklizně. 12 měsíců zrál v malých burgundských sudech. Barva vína je rubínová, vůně je v kombinaci jahodového džemu a povidel. Chuť je velmi elegantní v propojení kvalitního dubového dřeva," přiblížil vítězné víno majitel vinařství Karel Novotný.

Do 2. finálového kola Národní soutěže vín postoupí 200 vín, proběhne v polovině ledna a rozhodne o vítězi (Šampionu) celé soutěže, vítězích jednotlivých kategorií a o složení Salonu vín ČR.

V minulém týdnu porota hodnotila již druhé kolo Národní soutěže vín na Moravě, a to nad víny s původem hroznů v Mikulovské vinařské podoblasti. Jako nejlepší víno vybrala a titul Šampiona udělila Ryzlinku vlašskému 2022, pozdní sběr z Vinařství Garčic.

Národní vinařské centrum ve Valticích hostilo již 22. ročník soutěže o nejlépe hodnocené biovíno z České republiky. Šampionem a tedy biovínem roku 2023 byl vyhlášen Ryzlink rýnský 2021, slámové víno z Bio vinařství Víno Marcinčák Mikulov.

Více informací na www.narodnisoutezvin.cz, www.slovactivinari.cz

Zdroj: vinazmoravyvinazcech.cz



Češi opět zazářili na prestižním udílení cen v gastronomických Oscarech.


Nejvíce bodovaly pepř a pistácie!

Soutěž Great Taste se každý rok zaměřuje na ocenění delikates z celého světa. Letos porotcům opět neunikly produkty z Česka. Tříhvězdné ocenění Great Taste je hodnocení, které každoročně získají pouhá dvě procenta produktů.

Stejně jako loni i letos ocenění obdržel fairtradový projekt Pepper Field, a to trojice jeho kampotských pepřů: čerstvý zelený pepř, fermentovaný pepř a mrazem sušený pepř a vločková sůl, která pochází rovněž z Kampotu.  „Mrazem sušený pepř navazuje na úspěch, při němž před dvěma lety získal nejvyšší hodnocení Great Taste Golden Fork. To jsme získali historicky jako první česká firma a tento pepř se tak stal jednou ze 14 nejlepších delikates na světě,“ říká k úspěchu Klára Dohnalová, spoluzakladatelka pepřové firmy.

Kromě toho se na výsluní dostal a byl oceněn třemi hvězdami i pistáciový karamel, jehož autorem je mladý a ambiciózní cukrář Vlad Ryasnyy, který pod značkou Sugar Life tvoří mnohé typy ořechových či karamelových pomazánek, džemů a nově také veganské makronky bez náhražek jen z kvalitních veganských surovin. Karamel zaujal porotce svým zjemněný máslem a špetkou solných květů, díky čemuž vyniká právě chuť ořechů.

Ocenění Great Taste mohou od roku 1994 získat malí i velcí výrobci potravin a nápojů, jejichž produkty zaujmou porotu tvořenou šéfkuchaři, restauratéry, ale také gastronomickými kritiky a redaktory. Do výběru nejchutnějších výrobků letošního roku se dostalo celkem 79 z Česka.

Vyvrcholením soutěže Great Taste je získání gastronomické trofeje Golden Fork, kterou mohou obdržet pouze výrobky oceněné třemi hvězdami. Letošní vyhlášení proběhne 11. září, Česko v něm tak bude mít hned několik želízek. Na kompletní přehled oceněných gastronomických projektů se můžete podívat na stránkách Great Taste.

Zdroj: CzechCrunch



REVOLUCE V GASTRONOMII?


Chat GPT za vás nejen sestaví menu, ale i investiční plán.

Poslední měsíce přinesly v Praze zvýšenou diskusi mezi „vzdělanci“ ohledně webové aplikace založené na chatbotu GPT, která se stala středem pozornosti a nejdiskutovanějším společenským tématem.

Chatbot (počítačový program určený k automatizované komunikaci s lidmi) od společnosti OpenAI (nezisková organizace pro výzkum umělé inteligence) má potenciál stát se běžně využívaným cenným partnerem pro podnikatele v gastronomii, kteří chtějí excelovat ve všech aspektech svého podnikání.

Například při sestavování menu, vytváření příspěvku pro sociální média, přípravě na obchodní jednání nebo evidenci smluv.

„Covid ukázal, že české gastro má hodně příležitostí a zároveň výzev. Zdejší trh restaurací zůstává i po pandemii v rámci Evropy nejvíc fragmentovaný. A jeho jednotlivé částečky mezi sebou nikdy nesdílely know-how. Věřím, že by se to teď mohlo začít měnit a že právě Al tomu může dát důležitý impuls.“ Těmito slovy uvedl Luboš Kastner seminář věnovaný tzv. umělé inteligenci v gastronomii a zaměřený zvláště na to, jak veřejně přístupnou textovou konverzaci s chatbotem od OpenAI využít k rozvoji „gastroprovozu“ i ulehčení práce v něm.

Co je AI a proč uvozovky? K tomuto tématu se vyjádřil serveru Seznam Zprávy úspěšný vývojář Tomáš Mikolov z ČVUT.

A o dalších tématech např. Příklady praktického využití, Řešení komplexních problémů, Dobrý sluha, nikoli náhrada lidského rozumu se můžete dovědět v aktuálním vydání čtvrtletníku GASTRO REPORT & MINUTKA , oficiálním časopise Asociace kuchařů a cukrářů ČR.

Zdroj: www.gastro-report.cz

 



Balíček dobrých i špatných zpráv


Vláda představila konsolidační balíček, který obsahuje zásadní změny. Prezident Asociace hotelů a restaurací ČR Ing. Václav Stárek objasnil, co přináší segmentu ubytovacích a stravovacích služeb.

 Jak z pozice prezidenta Asociace hotelů a restaurací ČR vnímá prezident vládní konsolidační balíček, který navrhuje změny v sazbách daně z přidané hodnoty? DPH na stravovací a ubytovací služby má být ve snížené 12procentní sazbě.

„Vzhledem k tomu, co se diskutovalo ve ve-řejném prostoru, že se DPH u ubytovacích a stravovacích služeb přesune do základní sazby 21 %, je to určitě dobrá zpráva. My jsme se tím zabývali od chvíle, kdy se o přípravě balíčku začalo poprvé mluvit, a pracovali jsme na argumentech pro zachování snížené sazby u těchto dvou, pro nás klíčo-vých, služeb. Výslednou studii jsme pak komunikovali s premiérem i s ministrem financí. Také díky tomu se podařilo docílit, že obě služby zůstaly ve snížené sazbě. V porovnání se současným stavem sice dojde ke zvýšení DPH o 2 %, ale když si připomeneme nedávnou historii, je to pozitivní výsledek.“

Jakou historii má na mysli?

Co by segmentu ubytovacích a stravovacích služeb hrozilo, pokud by byly přesunuty do základní sazby ve výši 21 %?

Další navrhovanou změnou, která členy AHR ČR naopak nepotěší, je zvýšení DPH na točené pivo.

Bude se tedy AHR ČR v rámci připomínkování balíčku snažit situaci zvrátit?

Je v konsolidačním balíčku něco dalšího, co může segment restaurací a hotelů zásadně ovlivnit?

Odpovědi Ing. Václava Stárka se dozvíte na: gastroahotel.cz

Zdroj:gastroahotel.cz



Projekt pro perfektní pivo „Jak Vám dnes chutná Bernard“


Pivovar Bernard spustil projekt, který restauratérům a hospodským pomáhá čepovat perfektní pivo a vyhnout se chybám, které mohou zákazníky odradit.

Stanislava Bernarda, spolumajitele Rodinného pivovaru Bernard po neblahé zkušenosti při pití piva v jedné restauraci napadlo, že zákazníci potřebují dostat možnost v reálném čase jim sdělit, jak jim jejich pivo chutná. „Přál jsem si, aby výčepní věděl, jak na to, aby pivo bylo perfektní a vraceli se mu zákazníci,“ popisuje jeho ideu.

Bernard si zakládá na vysoké kvalitě piva, které se čepuje ve čtyřech tisícovkách restaurací, hospod a barů. Všechny podniky byly přizváni ke spolupráci na projektu „Jak Vám dnes chutná Bernard“, jež je komunikačním mostem mezi zákazníky, provozovateli a pivovarem. „Lidé se přes QR kód na táccích mohou připojit do webového rozhraní a ohodnotit kvalitu piva ve své hospodě 1 až 5 hvězdičkami. Když dají 3 hvězdičky a méně, jsou požádáni o komentář, co je s pivem špatně, třeba jestli není dost studené či nedrží pěna,“ vysvětluje obchodní ředitel Zdeněk Šípek. Hodnocení není veřejné, míří do pivovaru, kde se ohlasy vyhodnocují. „Při nízkém počtu hvězdiček někdo z nás co nejrychleji vyráží do daného podniku, najde příčinu problému a poradí řešení.“

Zájem provozovatelů o zapojení do projektu je nad očekávání veliký, zapojila se drtivá většina podniků. Spustili i poradenský web, který nemá v ČR obdoby s komplexními informacemi o správném pečování o kvalitu piva – od péče o výčep přes sanitaci a návody na řešení problémů po rady pro nejlepší čepování piva i různé tipy a triky.

Pivovar Bernard svým projektem nabízí restauratérům a hospodským návod, jak se vyhnout chybám a čepovat skutečně perfektní pivo.

Zdroj:gastrohotel.cz



Hvězdy budou. Česko Michelinu nakonec zaplatí.


Vláda zaplatí poplatek společnosti Michelin za zařazení do prestižního gastronomického průvodce.  Je to nástroj, jak Česko propagovat v zahraničí, řekl na tiskové konferenci po středečním jednání kabinetu ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Mluvčí ministerstva sdělila, že celkové náklady činí 51,3 milionu korun s DPH na pět let. Na financování by se neměl podílet jen stát, ale také kraje a soukromý sektor.

Některé restaurace v Česku sbírají podpisy pod otevřený dopis pro premiéra Petra Fialu (ODS) a celou vládu s výzvou, aby stát poplatek zaplatil. Akci podporují špičky českého gastrobyznysu včetně Zdeňka Pohlreicha, Jana Punčocháře nebo Jana Knedly, napsal oborový online magazín VisitChef.

Autoři dopisu jsou přesvědčeni, že zařazení ČR do průvodce podporuje gastroturismus, je marketingovou podporou pro Česko po celém světě a má reálný potenciál přivést turisty do regionů.

Finance do toho vložené se podle Kupky velmi rychle Česku vrátí. „Gastronomie je podle výzkumů důležitým faktorem při výběru, kam cestovat. Data ukazují, že zahraniční turista dá zhruba čtvrtinu všech svých výdajů za gastronomii. Podpora gastronomie je tedy klíčová, pokud má ČR zůstat jako turistická destinace konkurenceschopná ve srovnání s okolními zeměmi.

Společnost Michelin v loňském roce změnila koncepci svého průvodce a restaurace hodnotí jen v zemích, jejichž národní agentury pro cestovní ruch přispějí. Loni Michelin doporučení pro Česko nevydal. Michelinskou hvězdu dostala před patnácti lety jako první gastronomický podnik v postkomunistických zemích pražská restaurace Allegro v hotelu Four Seasons, předloni jednu hvězdu obhájily pražské restaurace Field a La Degustation Bohême Bourgeois.

Zdroj: Forbes.cz



Staňte se partnerem kongresu!


Veletrh FOR GASTRO & HOTEL doplní 7. setkání lídrů českého pohostinství KONGRES FOR GASTRO & HOTEL, který se bude konat první den veletrhu 1. 11. 2023. Klíčovým tématem veletrhu i kongresu je NOVÝ ÚDĚL: UDRŽITELNOST. Staňte se partnerem kongresu, získejte exkluzivitu a možnost podílet se na přípravě této odborné konference. Pro detaily vzájemné spolupráce pište na spanova@abf.cz nebo volejte na telefonní číslo 734 694 124.



KONGRES FOR GASTRO & HOTEL 2022


PROGRAM


 

Hlavní téma: ROZDÍLOVÍ HRÁČI

Ve sportu nazýváme rozdílovým hráčem toho, kdo dokáže dát gól nebo jinak strhnout vývoj utkání a zvítězit v důležitém zápase. Rozdíloví hráči jsou lidé, kteří jsou schopni v daném okamžiku udělat pro vítězství něco více než ostatní. Podobně také v podnikání na tak konkurenčním trhu, jakým je gastronomie a hotelnictví, jsou někteří viditelně úspěšnější než jiní. Na kongresu se proto zaměříme na faktory, které oddělují úspěšné od průměrných.

Moderátor: Vlasta Korec

 

08.30 | Registrace účastníků

09.00 | Zahájení kongresu

09.05 | Digitalizace na MMR. Renata Králová, Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 

09.30 | Rizika a výzvy českého pohostinství v nepředvídatelné době. Václav Stárek, Asociace hotelů a restaurací ČR

10.00 | Trendy podle foodies. Panelová debata

Ivana Jindřichová (Cat & Cook), Kateřina Krebsová (kamvpraze.com), Kristína Nemčková (Made by Kristina) a Markéta Pavleje (Kitchenette)

10.40 | Přestávka na kávu

11.00 | Králové lokálu: tipy pro lepší lokální vyhledávání. Vladimír Buťa, Mediatel

11.30 | Gastro Index – vývoj české gastronomie a realita cenových změn. Vladimír Sirotek, Dotykačka

12.00 | Jídlo na kolejích i v restauraci. Kuchařská show, Vojtěch Petržela, Národní tým kuchařů a cukrářů a Tomáš Popp, Asociace kuchařů a cukrářů ČR

12.30 | Oběd

 

 

Projekt byl realizován s finanční podporou hlavního města Prahy.



Srdečně Vás zveme na již 7. ročník Kongresu FOR GASTRO & HOTEL 2023!


Srdečně Vás zveme na Kongres FOR GASTRO & HOTEL 2023, který proběhne dne 1. 11. 2023 na výstavišti PVA EXPO PRAHA v Letňanech.

Poté, co musely podniky čelit Covidu, válce, čeká je NOVÝ ÚDĚL: UDRŽITELNOST. Toto téma se promítne nejen do koncepce celého veletrhu, ale zároveň bude klíčovým tématem plánovaného 7. ročníku setkání lídrů českého pohostinství KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL 2023, jež je hlavním programem veletrhu. Kongres byl v minulém roce nejúspěšnější akcí svého druhu v České republice. 

V době, kdy se na nás hrnou další a další vyhlášky týkající se potravin, potravinových odpadů, jednorázových plastů atd., zvedají se ceny energií a sílí vliv generace Z, je důležité najít tu zlatou střední cestu a nenechat se zválcovat limity, které často vítězí nad zákazníky.



Poděkování za účast na letošním kongresu


Rádi bychom poděkovali všem účastníkům letošního KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL. Sešli jsme se v dosud nejvyšším počtu, a to nás vzhledem ke složité době doprovázené energetickou krizí, zdražováním, nedostatkem personálu a odlivem zákazníků po koronavirové pandemii velmi těší. Děkujeme také online účastníkům, kteří kongres sledovali přes live stream, či se po akci podívali na záznam. Jedinečnou atmosféru této události si můžete připomenout v naší fotogalerii zde.

Těšíme se na vás v příštím roce, a to konkrétně 1. 11. 2023 na již 7. ročníku setkání lídrů českého pohostinství.



Prezentace přednášejících na KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL 2022


Na následujících odkazech si můžete stáhnout prezentace přednášejících na KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL 29. září 2022.

PROGRAM KONGRESU

09.05 | Digitalizace na MMRRenata Králová, Ministerstvo pro místní rozvoj ČR

09.30 | Rizika a výzvy českého pohostinství v nepředvídatelné době. Václav Stárek, Asociace hotelů a restaurací ČR

 

11.00 | Králové lokálu: tipy pro lepší lokální vyhledáváníVladimír Buťa, Mediatel

11.30 | Gastro Index – vývoj české gastronomie a realita cenových změn. Vladimír Sirotek, Dotykačka

 

Děkujeme, že jste byli s námi, a těšíme se na setkání na dalším KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL, který se bude konat 5. října 2023 v PVA EXPO PRAHA v Letňanech.



Zvládnutí krize očima Dotykačky


Společnost Dotykačka byla partnerem letošního KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL, kdy její zástupce Vladimír Sirotek přednesl zajímavý vhled do vývoje české gastronomie. Jaké jsou nejdůležitější kroky, díky kterým lépe zvládnete krizi spojenou s covidem nebo inflací a skokovým nárůstem cen?

Zaprvé přijímejte platby kartou. Stále více lidí u sebe již nenosí hotovost, proto váš zákazník ocení, když u vás najde možnost platit všemi moderními způsoby (kartou, mobilem, hodinkami, QR kódem). Dále můžete ušetřit na poplatcích za pokladnu, kdy vám může terminál od Dotykačky snížit náklady až o několik tisíc korun. Také se nebojte říci si o spropitné chytrým způsobem hned v terminálu. U bezhotovostních plateb se výše spropitného pohybuje až mezi 5-8 procenty.

Terminály od Dotykačky mohou sloužit také jako chytrý číšník, což je v době nedostatku personálu velkou výhodou. Chytrý pokladní systém vám dokáže zanalyzovat, co se vám vyplácí a kde o své peníze přicházíte. Pohlídá skladové zásoby nebo vyhodnotí jednotlivé směny zaměstnanců. Více na www.dotykacka.cz.



Technologie jako řešení nedostatku personálu


Oblast hotelnictví se v současné době potýká s nedostatkem personálu, což znamená, že nikdy nebyla vhodnější doba pro zavedení technologie, která by tento tlak zmírnila.

Řešení nabízí např. partner kongresu Profitroom, jehož platforma je nejen rezervační systém, ale také marketingový nástroj pro automatizaci a pokročilý správce webových stránek v jednom.

Díky Profitroom můžete posílit také komunikaci s hosty a udržovat s nimi lepší kontakt. Ušetříte také čas personálu, nezmeškáte důležité rezervace potenciálních klientů, a tedy předejdete ušlému zisku.

Přijďte se seznámit s technologií Profitroom již 29. září do PVA EXPO PRAHA Letňany.



Těšte se na kulinářské speciality od Holiday Inn


O catering se na letošním KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL postará hotel Holiday Inn v čele s Executive Chefem Janem Wiesnerem. Přijďte ochutnat kulinářské speciality, ve kterých hraje prim čerstvost, prvotřídní suroviny a skvělá chuť.

Na coffee break pro vás budou připravené různé druhy koláčů a sladkých chlebíčku, ale také slané speciality, jakou jsou plněné briošky či rustikální bulky. Oběd bude sestavený také z mnoha rozmanitých pokrmů. Mezi ně patří například vepřový confit s lanýžovým olejem, pastinákovým pyré s bramborami, zeleninou a řepným prachem. Řekněte sami, nezní to lákavě?



Přijďte si pro novou kuchařku ke Kitchenette!


Pozvání na letošní KONGRES FOR GASTRO přijala také Markéta Pavleje (Kitchenette), která spolu s dalšími předními foodies promluví v rámci panelové debaty o trendech a budoucnosti české gastronomie. Markéta bude mít na kongresu také svůj stánek. V něm bude k zakoupení nová kuchařka od dvojice David Frenkiel a Luise Vindahl, do které se Kitchenette zamilovala a kterou před nedávnem v české verzi vydala.

Kniha Green Kitchen Quick + Slow je kreativní kuchařka pro rychlé každodenní i pomalé vaření.Obsahuje 100 precizních vegetariánských receptů plné chutí a barev pro snadné a rychlé vaření, ale také recepty, které zaberou čas a přinesou radost a prožitek z procesu přípravy kvalitního jídla.



Vladimír Sirotek o vývoji dat na české gastro scéně


O tom, jaké jsou hlavní trendy v gastronomii podle dat z projektu Gastro Index promluví na letošním kongresu Vladimír Sirotek ze společnosti Dotykačka. Přednáška, která má název „Gastro Index – vývoj české gastronomie a realita cenových měn“ přinese důležité informace ohledně návštěvnosti podniků v ČR, zdražování či rozdílech v jednotlivých gastro konceptech. To a další aktuální data z trhu uslyšíte již 29. září na KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL.



Profitroom šetří peníze hotelům i zákazníkům


Digitalizace je budoucnost napříč obory. V pohostinství tomu není jinak, a proto společnost Profitroom našla cestu, jak zjednodušit proces rezervací a ušetřit peníze zákazníkům i hotelům.

Rezervační portály či cestovní kanceláře nabízejí snadnou cestu vyhledávání ubytování, jelikož si zde můžete nastavit všechny parametry a konkrétní služby, které jsou pro vás důležité. Rychlost a jednoduchost však není vše. Při přímé rezervaci jsou hotely schopné nabídnout nižší cenu nebo služby zdarma, jako je například bezplatné parkování, welcome drinky, zábava pro děti, wellness nebo stravování v ceně ubytování.

Vynechání prostředníků při rezervování hotelu celý proces zlevňuje, a navíc na webu hotelu můžete mnohdy narazit na další služby, které jinde neinzeruje. Hotely se snaží, aby lidé rezervovali pobyty přímo na jejich stránkách. Rezervace lze udělat i online pomocí rezervačních systémů, které na svých stránkách hotely využívají. Takovým je například Profitroom. Zákazníkovi nabízí intuitivní prostředí, snadnou rezervaci i možnost online platby kartou.



Vladimír Buťa a jeho tipy pro lokální vyhledávání


Přednášku o tom, jak z lokálního hledání vytěžit oproti své konkurenci maximum, vám poví Vladimír Buťa z firmy Mediatel. Lokální hledání je jednoduchá, levná a zároveň velmi důležitá součást marketingových kroků, která vám může pomoci splnit stanovené cíle vašeho podnikání.

Přijďte se dozvědět, jak efektivně využít Google, Facebook, Seznam nebo Instagram jako cestu pro zviditelnění vašeho podniku. 

Držte krok s dobou a staňte se králem lokálu i vy!


!

 



Přední české food blogerky na kongresu


Jaké vidí aktuální trendy v gastronomii, co by doporučily podnikům v Praze a v regionech nebo co se bude vařit doma a v restauracích v příštích letech, nám řeknou esa kuchyní a sociálních sítí:

Ivana Jindřichová (Cat & Cook), autorka čtyř kuchařek, která si potrpí na kvalitní jídlo z opravdových surovin, Kateřina Krebsová (kamvpraze.com), která spolu s kolegyní Terezou vytvořila originálního průvodce pražskými podniky a kuchařka a vítězka Masterchef 2019 Kristína Nemčková (Made by Kristina)!

Těšíme se na vás!



Vojta Petržela představí podzimní menu v kuchařské show


Originální inspiraci pro restaurace, bary, bistra a kavárny přiveze šéfkuchař a člen Národního týmu kuchařů a cukrářů AKC ČR Vojta Petržela, který připravil nové podzimní menu pro jídelní vozy ČD. Jak na to vám ukáže přímo na pódiu spolu s Tomášem Poppem a kluky z JLV. Kuchařská show začíná ve 12 hod.

Buďte u toho již pošesté spolu s lídry českého pohostinství!



Děkujeme za podporu odborného kongresu




Chytrý rezervační systém PROFITROOM


Na letošním KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL podrobně řešíme téma digitalizace. Jedním z partnerů je proto společnost Profitroom, která vytváří inteligentní řešení pro hotely a resorty.

Profitroom je prémiová rezervační platforma, která se snaží podpořit přímé rezervace a vyniknout tak v online prostředí díky rezervačnímu systému. Jedná se zároveň o výkonný nástroj pro marketingovou automatizaci, channel manager, designer a správce internetových stránek na jednom místě.

Platforma má zároveň uživatelsky přívětivé rozhraní a umožňuje snadné a efektivní použití pro celý tým. Zvládne správu hotelových řetězců či uskupení nebo i vícero ubytovacích kapacit najednou.

Přijďte se s Profitroom seznámit již 29. září do PVA EXPO PRAHA Letňany.

Více informací na www.profitroom.com.

 



Ochota Čechů platit za obědy vyšší částky klesá


Zdražování je jedním z hlavních témat současnosti. V české gastronomii je toto téma velmi citlivé. Náklady na provoz restaurací jsou čím dál vyšší, ale ochota hostů utrácet za obědy více peněz výrazně klesá. Průměrná cena oběda byla v červnu o 10,1 % vyšší než před rokem. Zákazník v průměru zaplatil 160,20 Kč. Cena za oběd je pro české zaměstnance při výběru restaurace nejdůležitějším faktorem.

Češi vybírají levnější polední jídla, nebo na obědy vůbec nechodí.

Český statistický úřad a Ticket Restaurant Card Index přišly s meziročním srovnáním cen v restauracích. Data ukazují na meziroční navýšení o 23,5 %. Zároveň roste rozdíl mezi výší útrat a tím, kolik jídla stojí. V květnu rostly ceny v restauracích o 11,6 % rychleji než útraty hostů. V červnu pak rozdíl narostl dokonce na 13,4 %.

Kvůli zdražování nyní 54 % Čechů chodí na obědy do gastronomických zařízení měně často než před pandemií. Češi si stále častěji nosí oběd do práce z domova. Podle průzkumu společnosti BC21 oběd z domova či přímo doma mívá ve všední den 45 % zaměstnanců. Oběd v restauraci si častěji dopřávají zaměstnanci, kteří dostávají stravenky. Jsou za něj zároveň ochotni utratit více než lidé bez stravenek.

Zdroj: CzechCrunch



Nejvlivnější české food blogerky na Kongresu 2022


Dnes se gastronomie čím dál víc točí kolem tzv. foodies. Jsou to lidé, pro které je jídlo vášní. Sledují aktuální trendy, záleží jim na kvalitě surovin, vyhledávají zajímavé jídelní kombinace, píší recenze. Zážitky spojené s jídlem jsou pro ně životním stylem a své postřehy pak sdílí na sociálních sítích, kde inspirují opravdu velké množství lidí.

Připravujeme pro vás debatu s předními českými foodies.

Proto součástí letošního kongresu bude také panelová debata s nejvlivnějšími českými food blogerkami. Zeptáme se na jich příběhy, jaké přednosti a nedostatky vidí v současném českém pohostinství, jaké trendy budou určovat nejbližší vývoj a co by poradily podnikatelům v oboru. Postupně vám odtajníme, jaké zajímavé ženy v debatě vystoupí. Máte se na co těšit :-).



Kvalifikovaní zaměstnanci od VisaPoint


Řešení aktuálního problému nedostatku kvalitního personálu v českém HoReCa sektoru přináší partner letošního KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL, společnost  VisaPoint.

VisaPoint se zabývá vízovými procesy pro občany z třetích zemí a pracuje v rámci vládního programu „KVALIFIKOVANÝ ZAMĚSTNANEC“ v zemích Filipíny, Indie, Kazachstán, Moldavsko, Mongolsko, Srbsko a Černá Hora. Dokáží ale zpracovat žádosti také mimo Program, dle specifikaci klienta.

Nabídka zahrnuje především zkušené, motivované a loajální zaměstnance na pozici masér/masérka, pomocní kuchaři, pokojské a číšníci

Společně s „Asociací zahraničních pracovníků z. s.“ zařídí kompletní nábor pracovníků a vyřídí veškerou dokumentaci spojenou se zaměstnáváním občanů ze třetích zemí. 

Více informací naleznete na www.visapoint.online.



Nejdříve zákaz kouření uvnitř podniku, poté zavedení povinného EET a jako třešnička na dortu opatření spojené s koronakrizí. V důsledku omezení provozu hospod se lidé naučili trávit čas v domácím prostředí, na zahradách nebo v garážích s výčepem či basou piv.

Podle údajů Plzeňského Prazdroje za poslední dva roky ukončilo provoz až 12 procent hospod v menších obcích a na vesnicích. Velký problém pak nastal kvůli nejistotě spojené s dalším vývojem a budoucností podniku. Provozovatelé a zaměstnanci tak raději upřednostnili jiné zaměstnání.

Podpořit vesnické hospody se rozhodl pivovar Plzeňský Prazdroj pomocí svého programu „Vesnice“. Zmíněný program funguje od roku 2017 s cílem zastavit vymírání vesnických hospod. Zapojilo se do něj na devět set podniků.

Svízelná situace zavírá hospody

V současné době čelí provozovatelé hospod na vesnicích dalším překážkám. Jedná se zejména o nedostatek personálu, nebo vysoké náklady spojené s inflací. Z toho důvodu jsou nuceni zkrátit provozní dobu, mít otevřeno jen některé dny v týdnu nebo dokonce zavřít.

Prezident Asociace hotelů a restaurací ČR, Václav Stárek dodává: „Pokud pracuje v restauraci pouze sám majitel a podniká ve vlastních prostorách, čistý zisk v podobném zařízení dosahuje maximálně šesti procent. To znamená, že čistý příjem hostinského z podnikání je tak 87 tisíc ročně, tedy něco přes sedm tisíc korun měsíčně, což je hluboko pod úrovní minimální mzdy.“

 

Zdroj: e15, Gastroahotel



Česko je třetí největší producent chmelu na světě. Přišel čas na chytrou chmelnici


Výkyvy počasí a změna klimatu je to, co pivní úrodu velmi ohrožuje. Kvůli těmto dvěma vlivům se mění kvalita a množství chmele, a právě proto přichází na řadu projekt chytré chmelnice.

Nové technologie mají pomoci s tím, aby kvalita a množství chmele zůstaly stejné.

Plzeňský Prazdroj ve spolupráci se společností Microsoft a Agritecture přišel s nápadem, jak ochránit kvalitu, tak zásadního národního nápoje. Právě Prazdroj upozornil, že v posledních deseti letech produkce chmelu výrazně kolísá, a to zejména z důvodu nepravidelných srážek a nestálosti počasí.

Jak chmelnice funguje?

„Microsoft přidá data z jeho planetárního počítače. Ten obsahuje obrovské množství podrobných informací a satelitních snímků naší planety včetně historických údajů. Všechno nahrajeme do mobilní aplikace, která bude umět pomocí umělé inteligence data vyhodnotit a poradí chmelařům, kdy a kde mají zavlažovat, a to až na úroveň jednotlivých částí chmelnic,“ vysvětlil vedoucí projektu Ivan Tučník z Plzeňského Prazdroje.

S nasazením chytré chmelnice začínají na šesti farmách na Žatecku, kdy budou pomocí čidel sledovat a zaznamenávat údaje o teplotě a vlhkosti půdy. Měření bude probíhat zhruba do září, tedy do příští sklizně.

 

Zdroj: CzechCrunch



Česko patří mezi lídry v užívání bezkontaktních karet


Sdružení pro bankovní karty uvedlo, že celkový počet bezhotovostních transakcí na konci minulého roku vzrostl o téměř 25 %. Lidé si bezhotovostní platby velmi oblíbili, a to i díky službě Apple Pay, která byla v Česku spuštěna před třemi lety. Z výzkumu společnosti Mastercard poté vyplynulo, že až 32 % Čechů platí nejraději pomocí svého telefonu.

77 % uživatelů řadí internetové bankovnictví na první místo v oblasti nejužitečnějších technologií spojených se správou financí.

Hned druhé místo s 56 % uživatelů všech věkových kategorií uvádí jako nejoblíbenější technologii právě bezhotovostní platby, a to včetně těch mobilních. Průzkum těchto dat provedla společnost Cofidis.

Česko platí kartou

Slyšeli jste už o projektu „Česko platí kartou“, kde můžete požádat o platební terminál zdarma? Kromě terminálu můžete získat také všechny s ním spojené služby včetně nulových transakčních poplatků z realizovaných plateb, a to do března 2023. Projekt koordinuje AMSP ČR.  

 

Zdroj: Nejbusiness, Moje restaurace



Vítězem pandemie se staly kavárny a bistra


Řada gastropodniků se v době lockdownů snažila fungovat, jak nejlépe mohla. Ne však všude mohl být běžný provoz nahrazen částečným, tedy zavedením rozvozu nebo otevřením výdejního okénka. Bohužel lockdown představoval pro gastro scénu vysoké ztráty i přes fakt, že některé podniky nemusely zcela zavřít.

„Loňské tržby se u naší zákaznické báze zastavily na 92 procentech roku 2019, což na první pohled nevypadá špatně. Realita je však taková, že velká část podniků skončila rok 2021 v mnohem horší ekonomické kondici než před rokem,“ říká Petr Menclík, ředitel společnosti Dotykačka.

Nejhůř se dařilo nočním klubům, nejlépe bistrům a sportbarům

Ten nejpřísnější lockdown snášely nejlépe kavárny a bistra, jelikož mohly fungovat na principu „take away“, na který byli zákazníci zvyklí i za normálních podmínek.

V roce 2021 významně poskočily také tržby sportbarů. Díky množství sportovních událostí překonaly hodnoty před koronavirovou pandemií. Naopak barům, nočním klubům a diskotékám se dařilo ze všech nejhůř.

 

Zdroj: Newstream



Women power: přirozené vlohy a empatie z žen dělají skvělé ředitelky


Za poslední roky začalo podnikat asi desetinásobně více žen než mužů. Jejich přirozené vlohy se probouzí již ve školních letech, kdy je až 60 % podnikavých středoškolaček zapojených do mezinárodních programů. Mezi českými podnikateli je však stále mnohem více mužů.

Počty podnikajících žen se zvyšují ve všech regionech České republiky. České ženy dominují ve vázaných živnostech, muži zase v řemeslných, kde jsou zastoupeni až čtyřikrát více než muži. Počty podnikatelek aktuálně tvoří zhruba třetinu všech podnikatelských subjektů. Obecná segregace v ČR vykazuje, že doménou mužů jsou průmyslové a technické oblasti a ženy ovládají podniky zaměřené na služby nebo vzdělávání. Muži však stále ve vedení převažují, a to i u feminizovaných oborů. Zde jsou navíc často ohodnoceni až o 100 % vyšší odměnou než ženy na totožné pozici, jelikož jsou v daném oboru v menšině.

Ženy umí udržovat pozitivní pracovní prostředí

Ženy na vedoucích pozicích jsou velmi dobrými týmovými hráčkami. Jsou flexibilní, empatické a v top managementu napříč odvětvími prokazují větší nasazení než muži. A jak jsou na tom ženy na vedoucích pozicích v oboru HoReCa? O tom se pobavíme na letošním kongresu.

 

Zdroj: AMSP, centrummilisek



Rozpačitý začátek jarní sezóny. Jakou roli hraje inflace v pohostinství?


Jarní turistická sezóna začíná, s ní však přichází i nenaplněné očekávání ze strany hoteliérů. Asociace hotelů a restaurací České republiky (AHR ČR) provedla před Velikonocemi průzkum mezi hoteliéry. Průzkum byl zaměřený zejména na odhad začínající jarní sezóny s ohledem na momentální ekonomické problémy.

Václav Stárek, prezident AHR ČR, uvedl, že průměrná obsazenost hotelů za měsíc duben nepřesáhne 50 %. Výjimkou jsou velikonoční volné dny, během kterých téměř polovina hoteliérů naplnila kapacity na více než 80 %. Vzhledem k rostoucím cenám energií, nepříznivé situací na Ukrajině a s tím spojené inflaci se průměrná cena za ubytování zvyšovala v některých případech maximálně o 5–10 %.

Zvyšování cen za ubytování zatím zavedlo 68 % hotelů. Téměř třetina tohoto typu zařízení ceny zatím nezvyšovala. Bude však muset ke zdražování přistoupit nejpozději koncem května.

 

Zdroj: AHR ČR



České pohostinství potřebuje Ukrajince


Mezi témata, která na letošním KONGRES FOR GASTRO & HOTEL zazní, paří také problematika lidských zdrojů spojená s potřebou Ukrajinců v české gastronomii. Ukrajince a Ukrajinky najdeme napříč různými pozicemi, a to od servisu až po šéfkuchaře. Nejedná se však o novinku posledních let, propojení s lidmi z Ukrajiny trvá desítky roků.

Mezi zahraničními pracovníky na našich polích tvoří Ukrajinci asi 60 %. Oproti jiným národnostem jsou Ukrajinci také specifičtí tím, že se v ČR zabydlují i se svými rodinami. Vůči svým zaměstnavatelům zůstávají loajální.

„Od roku 1995 jsou v Ambiente naši Ukrajinci s námi. Pomohli nám vybudovat všechno, co dnes máme. Byli u všeho dobrého i špatného, co jsme zažili. Vděčíme jim my i naši hosté za jejich pracovitost a věrnost. Dlouhé roky u nás zajišťují tu nejtěžší práci, mnozí zastávají profese na všech odborných úrovních. Jejich pracovitost a houževnatost v cizím prostředí je obdivuhodná…“ napsal Tomáš Karpíšek, spolumajitel sítě Ambiente.

Gastronomická scéna pomáhá

Ačkoli se většina podniků potýkala s velmi zásadními problémy kvůli pandemii, dnes pomáhá, jak jen to jde. Řada restaurací vytváří charitativní projekty, například pokrmy, kdy peníze za ně utržené posílá na pomoc Ukrajině. Přečtěte si o pomoci našeho mediálního partnera Aramark ČR.

 

Zdroj: Newstream



Pražské hotely v roce 2021 – jak si vedly v číslech


Co se týče obsazenosti otevřených hotelů, byla Praha na předposledním místě v porovnání s pětatřiceti evropskými metropolemi. Celoevropský průměr přesáhl 43 % hotelových kapacit v provozu, pražský byl jen 26 %. Jde ale zároveň o 26% zlepšení oproti předcházejícímu roku.

Praha před covidem a po covidu

V době, kdy svět ještě neznal sílu budoucí koronavirové pandemie, byla Praha s téměř 80% obsazeností pátá nejlepší v Evropě. V roce 2020 tvrdě dopadla s 21% obsazeností na poslední místo. V loňském roce pak s 26 procenty stála na předposledním místě v evropském žebříčku.

Praha v druhé polovině roku 2021 vystoupala na necelých 50 % obsazenosti, čímž předběhla mnohé mezinárodní destinace. Tento nárůst pak vykazoval, že je zdejší trh stále velmi turisticky atraktivní. V době koronavirové krize pak obliba horských a dalších rekreačních oblastí také několikanásobně vzrostla a dokonce dosahuje lepší obsazenosti než před krizí.

Předpokládané zotavení přijde v roce 2024

Většina významných operátorů na hotelovém trhu očekává v roce 2023 nebo 2024 dosažení podobné úrovně v gastro sektoru jako byla v roce 2019. Mnoho projektů bylo zpožděných zejména kvůli problémům s financováním. Pozastavení nebo odklad se týká asi 20 procent projektů.

 

Zdroj: Nejbusiness



Rozdíloví hráči


Ve sportu nazýváme rozdílovým hráčem toho, kdo dokáže dát nebo přihrát na rozhodující gól nebo jinak strhnout vývoj utkání a zvítězit v důležitém, vyrovnaném zápase. Rozdíloví hráči jsou lidé, kteří jsou schopni v daném okamžiku udělat pro vítězství mnohem více než ostatní. Podobně také v podnikání na tak konkurenčním trhu, jakým je pohostinství, jsou někteří viditelně úspěšnější než jiní.

Trh stravování a ubytování se pomalu zotavuje z téměř dvouletého lockdownu, ale zároveň čelí novým výzvám v ať už v podobě raketového růstu cen energií, pohonných hmot a surovin, tak dalším dopadům probíhající války na Ukrajině. KONGRES FOR GASTRO & HOTEL se proto bude věnovat aktuálním problémům podnikatelů v pohostinství a přinese fakta, zkušenosti a inspiraci od těch, kteří dokázali uspět i v těžkých časech a mají podnikatelskou vizi pro nadcházející období plné nejistot.

Zaměříme se na faktory, které oddělují úspěšné od průměrných, zjistíme, jak motivovat sebe i ostatní a jak vybudovat a udržet tým zaměřený na výsledek. Rozebereme pracovní podmínky v sektoru HoReCa a odhalíme přínos žen na vedoucích pozicích v oboru. Dozvíme se, jak řídit zdroje a ceny energií, jak postupovat při zdražování vlastních produktů a služeb a mnoho dalšího.

Buďte u toho již pošesté spolu s lídry českého pohostinství! Těšíme se na vás.



Jaké jsou aktuálně největší výzvy pro gastropodnikatele?


Nejen malé restaurace zasáhla vlna koronavirových opatření. S nepříznivou situací se potýkala i řada projektů, které měly své místo v tuzemské gastro scéně skvěle vybudované.

Luboš Kastner, zakladatel Českého gastronomického institutu a spolumajitel sítě Hospodska a Pavel Maurer, food kritik a zakladatel Prague Food Festivalu řeší otázky spojené s obtížnou situací také.

Podle Luboše Kastnera je největší výzva letošního roku spojená s ekonomickou stabilitou podniku a zároveň možností se dál posouvat. Proto pracuje na nových gastro konceptech pro klienty a v roce 2022 plánuje v Plzni otevřít dva nové podniky.

Pavel Maurer považuje na nejdůležitější počítat, předvídat a hledat správné lidi do týmu. Klade důraz na potřebu kvalitního personálu místo kvantity restauračních podniků v Česku. Jak důležité je zaměřit pozornost na edukaci a nabírání nových pracovních sil se dozvíte na kongresu FOR GASTRO & HOTEL.

 

Zdroj:  Newstream 



Restart restaurací? Pohostinství čelí výzvám i po covidu


Pandemie koronaviru zasáhla celé gastro odvětví. Většina omezení je sice již minulostí, komplikace spojené s nedostatkem personálu či zdražováním potravin jsou však více než aktuální.

Tomáš Karpíšek, zakladatel sítě Ambiente, řeší téma nedostatku personálu stejně jako převážná většina tuzemské gastro scény. Zároveň klade důraz na důležitost využívání moderních technologií, kterými jsou například objednávky pomocí QR kódů.

„Hledáme způsoby, jak inzerovat a přilákat zaměstnance a snažíme se našim lidem zajistit co nejlepší pracovní podmínky. Tenhle problém se ale nevyřeší ani za pár let…“

Více o problematice nedostatku personálu, potřebě propagace oboru a investice do vzdělávání zaměstnanců se dozvíte na letošním Kongresu FOR GASTRO & HOTEL.

 

Zdroj: https://www.newstream.cz/enjoy/gastronomii-ceka-nelehky-rok-restauracim-stale-chybi-personal



FOR GASTRO & HOTEL 2019




Mediální partner Kongresu FOR GASTRO & HOTEL – Aramark ČR pomáhá Ukrajině


Stravovací společnost ARAMARK Česká republika se zapojila do pomoci Ukrajině, a to jak přímo tam a na hraničních přechodech, tak v zařízeních v ČR i svým zaměstnancům.

Pomocí organizace Člověk v tísni a zapojením svých poboček v Německu, Belgii, Lucembursku, Španělsku či Kanadě přišla ARAMARK ČR s uceleným balíčkem finanční pomoci, kdy se vybralo téměř 150 000 EUR. Mateřská společnost v USA poskytla další významnou podporu prostřednictvím sbírky Amerického červeného kříže.

Vlastimil Staněk, generální ředitel společnosti Aramark, dodává: „Jsme součást korporace a ta má své jasné hodnoty a cíle. Jedním z nich je ‘Přispívat k většímu dobru‘ a rád vidím, že to nejsou jen slova z nástěnky v zasedačce, ale reálné činy, navíc provedené velmi rychle.“

 

Zdroj: https://www.nejbusiness.cz/zpravy/2022-03-05-aramark-cr-jako-iniciator-globalni-pomoci-ukrajine



KONGRES FOR GASTRO & HOTEL 2021


PROGRAM


Hlavní téma: DRUHÝ RESTART: SPOLUPRÁCE A PENÍZE

Moderátor: Vlasta Korec

 

08.30 | Registrace účastníků

09.00 | Zahájení kongresu

09.05 | Co změnil covid a jak dál podnikat v gastronomii a hotelnictví? Václav Stárek, Asociace hotelů a restaurací ČR

09.45 | Kalibrace gastronomie jako společný cíl. Filip Sajler, Český gastronomický institut

10.15 | Profesionalita: klíčový trend pro budoucnost. Luboš Kastner, AMSP ČR, APRON

10.45 | Přestávka na kávu

11.00 | Jak zvýšit tržby v gastru díky digitalizaci vašeho podniku? Ondřej Novotný, Qerko

11.30 | Vývoj cen na trhu HOREKA během pandemie. Co říkají data? Vladimír Sirotek, Dotykačka

12.00 | Jak zlepšit akceptaci vyšší ceny díky internetu? Vladimír Buťa, Mediatel

12.30 | Různé modely fungování rozvozu – principy, rozdíly a jejich ekonomika. Petr Indra, damejidlo.cz, Tomáš Procházka, Restaurant Na Květnici

13.00 | Oběd, Restaurant Na Květnici

 

 



Veletrhy a akce bez omezení


Od 14. 3. 2022 již nejsou platná  žádná mimořádná opatření proti koronaviru vztahující se na konání veletrhů a dalších akcí na výstavišti. Zrušena tak byla i povinnost nošení respirátorů v uzavřených prostorech.

Veletrhy a další akce pořádané na výstavišti se tímto krokem vracejí do podoby, jak jsme je znali před pandemií. Těší nás rostoucí zájem vystavovatelů i návštěvníků o akce v letošní sezóně a věříme, že tento trend bude úspěšně pokračovat.

Přestože formální kontroly zmizely, výstaviště PVA EXPO PRAHA zůstává bezpečným místem, kde dbáme na zvýšenou hygienu a bezpečnost všech účastníků. Těšíme se na vás na nejbližších akcích!



Nový grafický motiv veletrhu FOR GASTRO & HOTEL


Po 12 letech jsme vytvořili nový atraktivnější vizuál. Hvězda je v gastronomii a hotelnictví symbolem kvality. Koření představuje různorodost a pestrost. A pestrý je i náš veletrh! Jsme optimističtí a s blížícím se koncem pandemie věříme, že celý obor HoReCa i náš veletrh budou opět vykazovat návštěvnost a čísla z doby před pandemií. Těšíme se na setkání s vámi 29. 9. - 1. 10. 2022 na veletrhu FOR GASTRO & HOTEL.



Prezentace přednášejících na KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL 2021


Na následujících odkazech si můžete stáhnout prezentace přednášejících na KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL 7. října 2021.

PROGRAM KONGRESU

09.05 | Co změnil covid a jak dál podnikat v gastronomii a hotelnictví? Václav Stárek, Asociace hotelů a restaurací ČR

09.45 | Kalibrace gastronomie jako společný cíl. Filip Sajler, Český gastronomický institut

10.15 | Profesionalita: klíčový trend pro budoucnost. Luboš Kastner, AMSP ČR, APRON

 

11.00 | Jak zvýšit tržby v gastru díky digitalizaci vašeho podniku? Ondřej Novotný, Qerko

11.30 | Vývoj cen na trhu HOREKA během pandemie. Co říkají data? Vladimír Sirotek, Dotykačka

12.00 | Jak zlepšit akceptaci vyšší ceny díky internetu? Vladimír Buťa, Mediatel

12.30 | Různé modely fungování rozvozu – principy, rozdíly a jejich ekonomika. Petr Indra, damejidlo.cz

 

Děkujeme, že jste byli s námi, a těšíme se na setkání na dalším KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL, který se bude konat 29. září 2021 v PVA EXPO PRAHA v Letňanech.



PRAVIDLA PRO VSTUP NA KONGRES




Živě z kongresu: 7. 10. od 9.00 hod.




Jak covid změnil ceny v restauracích a hotelech?


O tom, že dva covidové lockdowny výrazně otřásly trhem pohostinství, se dozvídáme z médií denně. Hosté tolik neutrácejí, podniky krachují, ty, které přežily, mění nabídku a zdražují. Jak je to ale doopravdy?

Podrobnou analýzu dopadu covidu na peněženky zákazníků a bankovní účty podnikatelů přinese Vladimír Sirotek ze společnosti Dotykačka. Pokladní systémy této společnosti shromažďují klíčová ekonomická data z celého trhu. Nenechte si proto ujít jedinečnou analýzu finančních toků na českém trhu HOREKA v období pandemie. Získejte vstupenku v předprodeji a přijďte diskutovat s lídry trhu o restartu svého podniku.

Předprodej vstupenek ZDE.



Na KONGRESU si letos pochutnáte na české kuchyni


Oběd na KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL bude letos zajištěn ve spolupráci s pražským Restaurantem Na Květnici. Jeho chloubou je právě česká kuchyně, kterou se snaží posunout o level výše. Za kvalitou stojí čerstvé suroviny, tradiční recepty a poctivá práce kuchařů.

Restaurant Na Květnici připraví pro účastníky našeho kongresu skvělé španělské ptáčky přesně jako od babičky. Zástupce restaurace Tomáš Procházka se bude účastnit také jedné z přednášek hlavního programu, kde ve spolupráci s Petrem Indroudámejídlo.cz představí model fungování rozvozu jídel této restaurace. Oběd vám budeme stylově servírovat do take-away krabiček.

Těšíme se na vás! Ještě nemáte vstupenku? Předprodej vstupenek najdete ZDE.



V čem jsou hlavní výhody digitalizace gastro podniků?


Na KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL uslyšíte jako dalšího také Ondřeje Novotného ze společnosti Qerko, který bude hovořit o revolučním rychlém a pohodlném způsobu placení v restauracích prostřednictvím digitálních plateb. Jednoduchý způsob digitálního placení dokáže zrychlit komplikované procesy podniku a zároveň pomoci s optimalizací efektivity provozu i vykrytím kapacity obsluhy v době personální krize.

Přijďte si poslechnout, jak vám digitalizace ušetří čas a navíc přinese spokojenější hosty! Vstupenky ZDE.



Kam se vyšplhají mzdy v gastronomii? Filip Sajler mluví o post-covidové kalibraci trhu


Jaká je budoucnost post-pandemické gastronomie? Šéfkuchař a spoluzakladatel Českého gastronomického institutu Filip Sajler mluví o hledání nového normálu pro mzdy v oboru či o znovu zapnutí EET. 

Přijďte také diskutovat o tom, jak restartovat byznys v gastronomii a hotelnictví. Vstupenky na kongres najdete ZDE. Těšíme se na vás.

 



V pohostinství chybí tržby i zaměstnanci, všechno zdražuje


Peníze jsou hlavním tématem 5. KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL.  Vladimír Buťa ze společnosti Mediatel poradí, jak ustát zdražování a zlepšit akceptaci vyšší ceny v očích zákazníků. Ukáže konkrétní příklady komunikace, image a benefitů a vysvětlí, jak reputace ovlivňuje tržby nebo jak uspořit náklady prostřednictvím zpětné vazby na internetu.

Buďte u toho s námi Ještě nemáte vstupenku? Předprodej vstupenek najdete ZDE.



PROGRAM KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL 2023


PROGRAM

 

9:30 – 9:40 | ZAHÁJENÍ VELETRHU

 

9:40 – 9:45 | Miloš Škorpil (český ultramaratonec, propagátor zdraveného životního stylu a zakladatel běžecké školy) – úvodní slovo ke kongresu, šťastný života běh.

 

Přednášky:

9:45 – 10:05 | LIMITY ZELENÉHO PROVOZU – KDY JEŠTĚ DÁVAJÍ SMYSL? | Přednášející: Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR

Výzvy a příležitosti udržitelného provozu hotelů. Současná úroveň udržitelnosti našich služeb a její budoucnost. Limity propojení udržitelnosti s udržením komfortu pro hosta a kvality služeb.


10:05 – 10:25 | UDRŽITELNOST SKRZE ROSTLINNÉ ALTERNATIVY | Přednášející: Tomáš Kofroň, obchodní ředitel distribuční společnosti Green Heads

Přehled hlavních světových trendů v rostlinném a udržitelném stravováním. Novinky a data ze světa bez živočišné výroby. 


10:25 – 10:45 | ESG A ÚSPORA VODY V GASTRONOMII A HOTELNICTVÍ | Přednášející: Zdeněk Vokurka, Ondřej Král, Ing.arch. Václav Šlapák, EcoStep

Zaměří na úspory vody, peněz a ekologi. Společnost zaujala nejen odbornou veřejnost v nedávné minulosti vývojem unikátního bezvodého pisoáru, který pomáhá také gastronomickým podnikům šetřit finance i lidskou sílu.


10:45 – 11:05 | VÍTĚZOVÉ A PORAŽENÍ V GASTRONOMII ZA UPLYNULÝ ROK | Přednášející: Vladimír Sirotek, ředitel rozvoje produktu a služeb Dotykačka ČR

Ohlédnutí za vývojem gastronomie v posledních měsících – tržby, zdražování, rozdíly v regionech. Co buduje trendy a jaké příležitosti má gastronomie před sebou? Přijďte se inspirovat přednáškou založenou na tvrdých datech ve srozumitelné formě.

 

COFEE BREAK

 

11:25 – 11:45 | KOMUNITNÍ ENERGETIKA - JAK SE MŮŽE DOTKNOUT PROVOZOVATELŮ HOTELŮ A RESTAURACI? JAK ZÍSKAT DOTACE? | Přednášející: Maggie Škrabaha Dokupilová, Ministerstvo životního prostředí

Komunitní energetika je jedním z pilířů zásadních změn, které v současnosti probíhají v energetice jak v ČR, tak v celé EU. Zároveň je komunitní energetika příležitostí pro všechny, kdo budou mít zájem se do ní zapojit, tedy i pro soukromý sektor (zejména ale pro malé případně i střední podniky). V ČR v současné době probíhá schvalovací proces legislativního zakotvení komunitní energetiky a již také existují první dotační tituly zaměřené na podporu jejího rozvoje.

 

11:45 – 12:05 | PŘÍRODNÍ MINERÁLNÍ VODY V ENVIROMENTÁLNÍCH SOUVISLOSTECH | Přednášející: Klára Hálová, ředitelka AquaLife Institute, zastupuje společnost Mattoni

Co jsou přírodní minerální vody dle definice a jaké to má implikace. Proč je pro přírodní minerální vody klíčová ochrana zdrojů a s tím související ochrana biodiversity. S tím velmi úzce souvisí i aktivity v oblastech circularity a klimatické změny. Všechny tři oblasti dohromady vytvářejí tzv. koncept Nature positive.


12:05 – 12:25 | ZERO WASTE NA TALÍŘI | Přednášející: Marcela Šimková, jednatelka společnosti Data Servis

Jsou restaurace a jídelny v ČR připravené na omezení odpadů? A jak jsou osvícení hosté v tomto tématu? Z výsledků našeho průzkumu vyplývá, že hosté restauracích jsou celkově pozitivně naladění na šetření potravin v rámci svých návštěv. Jaké jsou možná řešení pro snížení bioodpadu v HORECA?


12:25 – 12:45 | ZAŽIJ, POZNEJ A OCHUTNEJ VIETNAM | Přednášející: CZECH VIET – Tung Nguyen

Vietnam je země, kterou nelze objevit jinak než všemi smysly. Očaruje Vás řízených chaosem hned po příletu, dostane Vás do kolen po první lžíci čerstvě uvařené misky Phở a zamilujete se na první pohled během poznávání země a místní kultury. Průvodci Vám budou Tung Nguyen, milovník čaje a spojka mezi kulturami a Lucie Pštrosová alias Lucy in Vietnam, pro kterou je Vietnam druhým domovem. 

 

 

OBČERSTVENÍ A ZÁVĚR

 

Změna programu vyhrazena.

 

 



Pohostinství postrádá personál navzdory solidnímu platu


Sektory české gastronomie a ubytování utrpěly kvůli světové pandemii velké ztráty. Opakované lockdowny přiměly podniky propouštět a nyní jsou nuceny poprat se se značnou personální krizí. Zaměstnanci z oboru gastronomie—kuchaři, číšníci, servírky, barmani—s návratem do pohostinství váhají.

Mnoho z nich si v průběhu kovidu našlo práci v logistice, v call centrech, jako pokladní či ve skladu. Významné české supermarkety, například Tesco, Globus či Albert, na přívalu lidí z gastra vytěžily a nyní si zaměstnance drží. Podle Luboše Kastnera, kuchaře a zástupce gastronomické agendy v Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR, je oborová personální krize ovšem nevídaným paradoxem, neboť momentálně by personál restaurací a hospod dosáhl na velmi slušné platové ohodnocení, značně více než před kovidem.

Zdroj: Seznam Zprávy



Aquapalace Hotel navýšil v létě rekordně tržby navzdory covidu. Jak je to možné?


Poslechněte si, jak nová obchodní strategie přinesla pražskému hotelu Aquapalace rekorní tržby i ve srovnání s rokem 2019. Generální ředitel Miroslav Bukva odhalil svůj recept na úspěšný restart hotelnictví po druhém covidovém lockdownu.



Představujeme vám dalšího z mluvčích KONGRESU!


Součástí letošního programu bude také přednáška zakládajícího člena Českého gastronomického institutu a nejznámějšího českého šéfkuchaře Filipa Sajlera! V přednášce nazvané Kalibrace gastronomie jako společný cíl bude hovořit o změnách na gastronomické scéně způsobené už druhou covidovou krizí. Rozebere současnou krizi z hlediska personálu, nákladů nebo také trendů v produktové nabídce a představí recept na podnikání v gastronomii v post-covidové realitě.

Rozhodně je na co se těšit! Vstupenky ZDE.



Poodhalení programu letošního KONGRESU je zde!


Již podruhé se obor pohostinství nadechuje po covidovém lockdownu. Trh je ale už jiný než před dvěma lety a správné nastavení provozu a strategie podniku jsou dnes důležitější než kdy dřív. Letošní KONGRES FOR GASTRO & HOTEL vám proto přináší zkušenosti konkrétních podniků i tipy, jak se přizpůsobit novým podmínkám a co dělat v nejbližším období.

O svoje zkušenosti se podělí právě ti, kteří stáli v čele sjednocování sektoru pohostinství a během pandemické krize zastupovali zájmy české gastronomie a hotelnictví u vlády, ministerstev a v médiích. Na vaše dotazy budou odpovídat např. prezident Asociace hotelů a restaurací ČR Václav Stárek, zakládající člen Českého gastronomického institutu (ČGI) a šéfkuchař Filip Sajler nebo Luboš Kastner, který pracuje na klíčové gastronomické agendě jak za ČGI, asociaci APRON, tak za Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR.

Rozhodně je na co se těšit! Vstupenky ZDE.



Rozvoz jídel v ČR vzrostl za poslední roky více než trojnásobně


Food delivery už dávno není jen pizza, burger nebo kebab ve velkoměstech. Služba pomáhá zvyšovat tržby i provozovnám v menších městech. A tento trend bude pokračovat i po odeznění pandemie. Správné nastavení strategie provozu podniku je dnes tudíž důležitější než kdy dřív.

KONGRES FOR GASTRO & HOTEL vám proto i letos přinese konkrétní tipy a zkušenosti, jak vydělat peníze nejen na přežití, ale i na rozvoj vašeho podniku. Zjistěte, jaký model fungování rozvozu je nejvhodnější pro váš podnik, jaké má výhody i nevýhody a jak se bude tato služba vyvíjet v nejbližších měsících a letech. Konkrétních příklady vám ukáže obchodní ředitel Dáme jídlo Petr Indra. Na kongresu uvidíte nejen, jak se jídlo pro rozvoz připravuje, ale také ho na obědě ochutnáte.

Tak si to nenechte ujít! Vstupenky ZDE.

Zdroj: Dáme jídlo



Z manažerské pozice v Alcronu kuchařem v pojízdném bistru


V nejisté době pandemie si mladý pár, Tomáš Pitro a Kristýna Fedorová, splnili sen: Bistro na dvou kolech. Tomáš, dříve zaměstnanec luxusního pražského hotelu Alcron, opustil svou pozici a v průběhu kovidu si s partnerkou Kristýnou otevřel pojízdné bistro, se kterým vaří nedaleko Českého ráje!

Ten sen vznikl už dávno, když jsme zjistili, že se nám líbí cestování karavanem, a já jsem to chtěl nějakým způsobem spojit s jídlem, které bychom společně připravovali. Z toho vzešlo tohle bistro a začali jsme ten sen pomalu realizovat.”, vysvětluje Tomáš.

Bistro na dvou kolech začalo svůj příběh v Libereckém kraji, v obci Voděrady. Brzy se za tímto podnikem začali sjíždět lidé i z nedalekých větších měst, jako je Jičín či Jablonec nad Nisou. V zimním období chtějí majitelé s bistrem vyzkoušet například Jizerské hory.

Zdroj: Novinky.cz
Foto: Bistro na dvou kolech



Prázdninová obsazenost kvete všude kromě velkoměst, ukázalo Previo


Obsazenost hotelů a penzionů stoupá všude mimo velká města, Praha strádá. Cestují totiž hlavně Češi a ti preferují dovolenou na chalupě či v kempu, městský turismus je neláká. Nejnavštěvovanější je Zlínský kraj, jehož obsazenost dosáhla rekordních 72 %. Těsně za ním se drží oblíbené turistické a vinařské destinace Jihočeského a Jihomoravského kraje, ukazují data české společnosti Previo.

„Polepšily si destinace, kam míří domácí turisté. Od září začne obsazenost znovu padat.“, varuje Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR. Právě on bude jedním z mluvčích na KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL 7. října. Buďte u toho i vy! Vstupenky ZDE.

Zdroj: Seznam Zprávy



Červen přinesl tržby vyšší než před kovidem. Realita je ale jiná


Tržby téměř desítky tisíc gastro podniků ukazují vyšší čísla než v době před pandemií, ukazují data společností Dotykačka a Storyous. Červencová čísla vypadají též velmi slibně. Reálné příjmy restaurací a hospod ovšem zůstávají při starém, za vším údajně stojí zdražování.

Nárůst tržeb za měsíc červen je u zkoumaných podniků evidován průměrně o 15 %. Jestli restaurace opravdu vydělávají je ale otázkou, protože drastický růst cen vstupních surovin a energií má na strukturu tržeb nevyhnutelně vliv, uvádí Dotykačka.

O tématu financování provozu budeme hovořit na 5. KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL. Registrujte se již nyní! Vstupenky ZDE.

Zdroj: Hospodářské noviny